DO TRY @ HOME

A summer body
is made in winter

LEES MEER

Kerstmis, oudejaarsavond, Nieuwjaar … De feestdagen naderen met rasse schreden. En helaas brengen deze gezellige dagen in veel gevallen ook wat extra kilo’s met zich mee. Met deze 6 simpele oefeningen voor thuis beperk je alvast de schade!

Let’s do this!

UITVALPAS

UITVALPAS

Deze oefening voor de beenspieren is zeer efficiënt. Je begint met beide benen samen en neemt een grote pas naar voor. Dit doe je afwisselend met je rechterbeen en met je linkerbeen. Je achterste been plooit lichtjes mee.

Opgelet – Let erop dat je knie loodrecht op je voorste voet staat bij het uitstappen.

POMPKICK

POMPKICK

Een full body oefening is altijd nuttig. Je staat in pomphouding waarbij je het volledige lichaam opspant. Dan trek je je knie naar je toe. Dit herhaal je zowel links als rechts.

Opgelet – Span je lichaam op gedurende de volledige oefening. Het is niet de bedoeling dat je wiebelt met je lichaam bij het intrekken van je knieën.

ARMLIFT

ARMLIFT

Plaats je benen op schouderbreedte en neem een gewichtje in beide handen. Lift elke arm afwisselend naar je borst toe en hou je elleboog dicht bij je lichaam.

Opgelet – Heb je geen gewichtjes in huis? Geen paniek, gebruik 2 grote flessen water.

STERRENHEMEL

STERRENHEMEL

Een simpele maar zeer effectieve oefening. Leg je op je rug op de grond en trek je benen in. Daarna duw je je heupen naar boven en liggen je armen stil naast je lichaam. Deze positie hou je gedurende een bepaalde tijd aan.

Opgelet – Het is wel de bedoeling dat je je heupen zo hoog mogelijk opduwt.

WAAGSTAND

WAAGSTAND

Deze gym-specifieke oefening is populair bij jonge gymnasten. Het is de bedoeling dat je een rechte horizontale lijn maakt met je lichaam van je hoofd tot aan je kleinste teen van één been. Het onderste been blijft gestrekt.

Opgelet – Niet simpel, oefening baart kunst!

SQUAT

SQUAT

What else? Squats kunnen natuurlijk niet ontbreken. Ga met je benen op schouderbreedte staan en buig ze tot ze een hoek van 90° vormen met je onderbeen. Doe deze oefening meermaals na elkaar.

Opgelet – Het is belangrijk dat je rug altijd mooi recht blijft om rugklachten te vermijden.

Video
Share

Your name

Your e-mail

Name receiver

E-mail address receiver

Your message

Send